Garantie – Mijn product is defect (bij aankomst)
Een defect product is natuurlijk altijd vervelend. Wij willen dat u zo snel als mogelijk weer optimaal gebruik kunt maken van uw aankoop, en proberen dan ook zoveel mogelijk zelf te vervangen, waarbij wij het vervolgens met de fabrikant afhandelen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie
De kosten voor het retourneren van het product zijn voor eigen kosten. De uitzondering hier op is als het een Dead on arival / DOA is of binnen 10 dagen al defect raakt. In deze gevallen vergoeden wij na ontvangst de retourkosten (standaard postnl pakket tarief)
Let op: Fysieke, zichtbare beschadigingen aan geretourneerde producten vallen niet onder garantie. De garantie geldt niet indien:
-
- de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
- Het product bij terugzending niet voldoende bescherm is ingepakt ter voorkoming van transportschade.
- Het product schade heeft opgelopen door opzet of grove onachtzaamheid
- Kabelbreuk
- Vocht of waterschade en het gevolg hiervan zoals oxidatie schade aan printplaten.
- Val- of stootschade.
In het geval dat een defect of beschadiging niet onder garantie valt, of bij onderzoek blijkt dat het product naar behoren werkt, zullen wij EUR 20,00 in rekening brengen voor onderzoek- en transportkosten.
Vanuit hygiënisch oogpunt behandelen we niet endoscopen waar overduidelijk nog gebruikssporen op zitten door gebruik in riolering etc. U dient zelf de endoscoop schoon aan te leveren.
Retouradres
Endoscoopcamera.nl (Maeseo)
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Ordernummer: ______
Defecte USB/Android/2in1 endoscoop?
Helaas komt het regelmatig voor dat een USB/Android/2in1 endoscoop als defect wordt aangemeld, maar dat deze helemaal niet defect is. De reden dat een USB/Android/2in1 endoscoop niet werkt kan echter divers zijn, probeer dan ook ten alle tijden het volgende voor het aanmelden van een RMA.
- Indien aangesloten op mobiel, check allereerst of uw mobiel dit wel ondersteunt > Zie meer informatie hierover.
- Is de lensdop (indien aanwezig) verwijderd?
- Gaan de lampjes branden als u de endoscoop aansluit? (in sommige gevallen moet u eerst aan de regelaar draaien, zie afbeelding).
- Indien aangesloten op mobiel. Check het ook op een PC/Laptop om uit te sluiten of het misschien aan de mobiel licht.
- Indien aangesloten op PC. Check of Windows een foutmelding geeft. Windows 10 geeft bijv. een melding met geluid en een notificatie dat er een apparaat is aangesloten. Ook kan hiermee een foutmeldingen worden weergegeven.
- Indien aangesloten op PC. Staat de endoscoop in Vieplaycap onder devices? Bij de meeste endoscopen zal deze de naam ‘USB2.0 PC CAMERA’ hebben.
Ik ben niet tevreden over mijn product (30 dagen bedenktijd)
Retourneren (herroepingsrecht) – particulieren
Bent u niet tevreden over uw product? Bij ons heeft u in totaal 30 dagen de tijd om uw bestelling (gedeeltelijk) te retourneren. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 15 dagen bedenktijd en kunt u zonder opgave van reden (al wordt dit wel zeer gewaardeerd) uw bestelling te retourneren. Nadat u de annulering heeft doorgegeven heeft u nogmaals 15 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen. In totaal heeft u dus 30 dagen de tijd om het product te testen.
Na ontvangst van uw retour zal u binnen 14 dagen het het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd krijgen. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Zie ook onderstaande retourvoorwaarden
Om gebruik te maken van dit recht kunt u het retourformulier op deze pagina gebruiken. Zie ook hieronder voor alle aanvullende voorwaarden.
Retouradres
Endoscoopcamera.nl (Maeseo)
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Ordernummer: ______
Pakketten waar geen afzender of ordernummer bijgevoegd zijn kunnen we niet herleiden en zullen we dan ook niet in behandeling (kunnen) nemen.
Retourneren – B2B / Zakelijk
Het kan gebeuren dat een product niet bevalt. Zakelijke klanten echter vallen niet onder de wet Koop op Afstand. Dit wil zeggen dat we niet wettelijk verplicht zijn om zakelijke klanten het herroepingsrecht te bieden. Echter willen we ook onze zakelijke klanten deze mogelijk geven, mits voldaan wordt aan de volgende voorwaarden.
- Na ontvangst van het (laatste, bij deelzendingen) product heeft u 7 dagen de tijd om uw retour door te geven.
- Het product is compleet en verkeert in originele staat, zonder bijv plakband of geschreven tekst op het product of verpakking . Producten die incompleet, beschadigd of speciaal voor u als klant besteld zijn komen niet in aanmerking. Natuurlijk mag u het product uit de doos halen, maar bewaar deze doos dus wel!
- Net zoals bij consumenten zijn de retourkosten voor rekening van de verzender
- U ontvangt het aankoopbedrag, exclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, binnen 1 werkdagen terug op uw rekening.
Retouradres
Endoscoopcamera.nl (Maeseo)
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Ordernummer: ______
Retourvoorwaarden
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Wij verzoeken u om, indien dit redelijkerwijs mogelijk is, de producten in de originele en onbeschadigde verpakking aan ons te retourneren. Producten mogen uiteraard getest worden, wanneer een retourzending niet onbeschadigd retour wordt gezonden, bestaat de kans dat wij de waardevermindering in mindering brengen op het terug te storten bedrag. Dit kan zijn als het product niet meer als nieuw te verkopen is (bijv. een camerakop met lakschade). Vanuit hygiënisch oogpunt behandelen we niet endoscopen waar overduidelijk nog gebruikssporen op zitten door gebruik in riolering etc. U dient zelf de endoscoop schoon aan te leveren.
(Fabrieks)verpakking
Om een product te testen is het uiteraard nodig om de verpakking te openen. Doe dit het liefst zo zorgvuldig mogelijk! Het product dat retour wordt gestuurd moet in de onbeschadigde, originele fabrieksverpakking zitten, indien redelijkerwijs mogelijk. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een scheurtje ontstaat bij het uitpakken, dit is ook geen probleem. Indien de verpakking te beschadigd is of geheel mist zullen wij een bedrag op de totaalwaarde in mindering brengen bij terugbetaling. De reden is heel simpel, wij kunnen het product zonder originele verpakking niet meer als nieuw (volledige bedrag) verkopen en belanden dan ook in de uitverkoop. Daarnaast hebben we hier extra administratieve handelingen aan wat natuurlijk geld kost.
Uitsluiting herroepingsrecht
Producten die speciaal voor u zijn besteld of aangepast zijn mogelijk uitgesloten van herroepingsrecht. Dit is bijvoorbeeld het geval bij producten met een ISO kalibiratiecertificaat die op uw bedrijfsnaam is gezet. In zulke gevallen hebben wij dit reeds voor het sluiten van de overeenkomst aan u medegedeeld en heeft u hier expliciet toestemming voor gegeven.